Lomakuulumiset!

Heipparallaa!

Kotiuduimme ihanalta New Yorkin reissulta eilen aamulla. Reissu oli ihana, mutta myös rankka. Tiistaina JFK:n lentokentältä hengissä selvinneenä tokaisin lentokoneessa, että päälle painaa aika kova kisaväsymys. Vieras kieli, suuri kaupunki, älytön ihmismassa, melu, nähtävyydet.. Niin ihanaa, mutta hyvinkin mehut vievää.

Ensimmäiset päivät vietimme New Yorkin Hop-on Hop-off -bussissa. Kukaan meistä ei ollut aiemmin käynyt kaupungissa, joten ajattelimme että järkevintä tutustua suureen kaupunkiin oli ajella bussilla. Näin hahmotimme hieman kaupunkia ja oppaan avulla saimme paikasta ja sen historiasta tietoa. Bussi oli meidän mielestämme hyvä ratkaisu! Sait jäädä pois kyydistä millä pysäkillä haluat ja palata takaisin bussin kyytiin silloin kun haluat.

Perjantaina suuntasimme bussilla Woodbury Common Premium outletkylään. Kylä sijaitsee noin tunnin ajomatkan päässä New Yorkin keskustasta. Bussikuljetus oli hyvin kätevä tapa päästä kylään. Ja kuten jo vähän aavistelinkin, yltyi shoppailuinto aika suureksi. Tein muutaman erittäin hyvän löydön, kuten Timberland talvikengät 28 eurolla. Paljon ihania liikkeitä samassa paikassa!

Hieman shoppailun saldoa

Ihan lempparit! <3

Lauantaina oli se A:n kauan odottama NHL-peli (Panthers vs. Devils). Ja niinhän siinä kävi, että Devils pelin voitti. NHL-peli oli mieletön kokemus. Suuri halli ja suuri tunnelma. Valitettavasti minulle nousi pelin aikana vilustumisesta johtuen lämpöä, joka hieman hidasti menoani. Lisäksi lauantaina vietettiin maan veteraanipäivää ja pääsimme katsomaan upeaa veteraanikulkuetta. Mikä sattuma!

Sunnuntaina kävelimme Chinatownissa ja Little Italyssa. Kiertelimme ja ihmettelimme maisemia.
Maanantaina vietimme päivän 9/11 WTC Memorial museossa. Tämä paikka ja museo sai kyyneleen jos toisenkin silmään. Mikäli matkasuunnitelmissa on New Yorkin matka, kehoitan käymään kyseisessä museossa.

Kävelimme päivittäin 15 000-20 000 askelta. Polarin urheilukelloni ilmoitti päivän puolessavälissä askeltavoitteen täyttyneen. Asia, mikä yllätti suuresti, oli ilma. En oikein tiedä, mitä sääkarttaa olimme katsoneet, mutta ajattelin pakanneeni hyvin. Käytin päivittäin Didriksonsin pitkää parkatakkia, joka suojaa tuulelta, mutta jokainen päivä oli hyvin kylmä ja olin todella kylmissäni. Hieman naurattaa, että kaikissa kuvissa mitä meistä ollaan otettu, on pipot päässä. Matkan aikana harrastimme kyllä reilua kerrospukeutumista!
Jokapäiväinen pukautuminen: pipo, hanskat ja Ugit! Hyrrr!

New Yorkin metrokartta. Perille löydettiin aina!

Ihana luistelurata keskellä New Yorkin ydintä

Joulukaupat<3 Kaikki niin suurta!

Kauniit monumentit WTC-tornien sekä uhrien muistolle

Ihana reissu kerrassaan. Tässä vain ripaus kuvista matkan varrelta. Kaupunkia voin suositella  lämpimästi, mikäli matkakuume iskee;)
Palailen hääaiheisiin taas pikapuolin:)
-E

1. Nykkiin on kyllä joskus päästävä, ihanalta kuulosti teidän reissu. Tekemistä siellä kaupungissa vissiin riittää :)